Scorer bedre enn landsgjennomsnittet

Sykehuset i Kristiansund. Foto: Vidar Karlsen

For å forbedre kvaliteten på tilbudet ved norske sykehus måles brukernes erfaringer med sykehuset på et gitt utvalg av indikatorer.

De aktuelle indikatorene er pleiepersonalet, legene, informasjon, organisering, pårørende, standard, utskrivning, samhandling og ventetid.

Svarene fra brukerne rangeres i en totalvurdering, der 100 er best på skalaen.

For sykehuset i Kristiansund viser totalvurderingen av pasienterfaringene at det scorer bedre enn landsgjennomsnittet på alle indikatorer unntatt to, disse indikatorene er: standard og ventetid.

Les hele rapporten om Kristiansund sykehus.

Tabellen under viser totalvurderingen av pasienterfaringene ved sykehuset i Kristiansund satt opp mot landsgjennomsnittet.

Sykehusindikatorer

Pasientene gir sykehusene i Helse Midt-Norge gode tilbakemeldinger. En nasjonal rapport fra Kunnskapssenteret for helsetjenesten viser at vår region samlet sett får best resultat på ni av ti indikatorer. Sammenliknet med 2011 er det positiv utvikling på områdene pleiepersonale, legene, informasjon og organisering.

– Dette er gode tilbakemeldinger fra pasientene til våre ansatte. Det skal de mange helsearbeiderne som nå og i ukene framover vender tilbake på jobb etter ferie, ta til seg. Dere gjør en jobb som blir satt stor pris på! sier adm.dir. Stig A. Slørdahl i Helse Midt-Norge RHF.