I dag startet Bilvarehuset Slatlem en ny æra. Ut med BMW og inn med Mercedes. Folk trosset øsende regn, sikret seg kake og en titt på de siste modellene fra det tyske ikonet.
– Folk har vist en helt utrolig interesse, sier daglig leder Idar Anton Slatlem. I går var det inviterte Mercedes-kunder, og det var bortimot 200 mennesker her. Det er helt formidabelt. Det var representanter fra Bertel O. Steen her, og de var nesten sjokkerte over hvor mange som kom. Jeg er sikker på at det går gjetord om nordmøringer på Østlandet i dag, sier Slatlem med glimt i øyet.
Torsdag var det offisiell åpning, også da med mange nysgjerrige og kjøpelystne. Før lunsj torsdag var det skrevet ti nye kontrakter på nybil.
– Dette er en stolt dag for oss, forteller Slatlem. Mercedes-Benz er et prestisjemerke og den interessen vi har merket oss disse dagene bekrefter den sterke posisjonen Mercedes har.
Han påpeker at de fortsatt skal drive service og reparasjon på BMW og Hyundai, som nå går ut av sortimentet. Han mener også at Mercedes har gjort mye med design de siste årene, og har klart å fjerne det litt satte stempelet.
– Mercedes har gjort mye riktig de siste årene, ingen modeller er eldre enn to-tre år, avslutter Slatlem.
Stein Tore Solbakk og Wenche Dyrset var to av de skuelyste som tok turen til Slatlem i dag.
Liv Marit Dahlen var innom og smakte på kake. Og for å se på nye Mercedeser, selvsagt.