Kommunen søker eiendomsforvalter

Kristiansund kommune har cirka 190.000 kvadratmeter bygningsmasse og disponerer over 700 boenheter. Nå søker kommunen etter en eiendomsforvalter i en nyopprettet stilling.
Stillingstittelen er avdelingsleder.
Fakta fra utlysningen:
Eiendomsdrift-avdelingen i Kristiansund kommune har ansvar for kjøp og salg av eiendommer, skal ivareta kommunens funksjon som byggherre, styre forvaltning, drift, vedlikehold og service av kommunens bygningsmasse.
Arbeidsoppgaver
– Oppfølgingsoppgaver eiendomsstrategisk plan
– Oppfølgingsansvar for leiekontrakter, unntatt husleiekontrakter for leietakere i bolig
– Ajourhold av enhetens eiendomsregister med bygg og eiendomsinformasjon (Archibus), unntatt boliger
– Kjøp og salg av eiendom
– Administrasjon og kontraktsoppfølging av avtaler om grunneiendom, skjøter og festeavtaler
– Overordnet system- og driftsansvar for fremtidig nytt elektronisk eiendomsregister med planlagte nye tilhørende fagmoduler
– Juridisk rådgivning for enheten
– Kontakt, oppfølging av eksterne leietakere/aktører
– Forvaltning av kommunale aksjeselskaper
Høye kvalifikasjoner
Kristiansund kommunen krever minimum bachelorutdannelse innen økonomi/administrasjon, men det er ønskelig med master i rettsvitenskap eller master i administrasjon/økonomi.
Søknadsfristen er satt til 10. desember 2017.
Søk her.