KSU 24/7
1 minutt lesetid

Kommunen søker eiendomsforvalter

Obs! Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Kristiansund kommune har cirka 190.000 kvadratmeter bygningsmasse og disponerer over 700 boenheter. Nå søker kommunen etter en eiendomsforvalter i en nyopprettet stilling.

Saken fortsetter etter annonsen

Stillingstittelen er avdelingsleder.

Fakta fra utlysningen:

Eiendomsdrift-avdelingen i Kristiansund kommune har ansvar for kjøp og salg av eiendommer, skal ivareta kommunens funksjon som byggherre, styre forvaltning, drift, vedlikehold og service av kommunens bygningsmasse.

Arbeidsoppgaver

– Oppfølgingsoppgaver eiendomsstrategisk plan
– Oppfølgingsansvar for leiekontrakter, unntatt husleiekontrakter for leietakere i bolig
– Ajourhold av enhetens eiendomsregister med bygg og eiendomsinformasjon (Archibus), unntatt boliger
– Kjøp og salg av eiendom
– Administrasjon og kontraktsoppfølging av avtaler om grunneiendom, skjøter og festeavtaler
– Overordnet system- og driftsansvar for fremtidig nytt elektronisk eiendomsregister med planlagte nye tilhørende fagmoduler
– Juridisk rådgivning for enheten
– Kontakt, oppfølging av eksterne leietakere/aktører
– Forvaltning av kommunale aksjeselskaper

Høye kvalifikasjoner

Kristiansund kommunen krever minimum bachelorutdannelse innen økonomi/administrasjon, men det er ønskelig med master i rettsvitenskap eller master i administrasjon/økonomi.

Søknadsfristen er satt til 10. desember 2017.

Søk her.